Německá automobilka BMW plánuje od roku 2028 nabídnout sériově vyráběný vůz na plně vodíkový pohon. Vedoucí představitelé společnosti to označili za zásadní milník ve vývoji automotive sektoru. Naopak německé vládní instituce s podporou této technologie váhají.
BMW testuje svůj vodíkový model už druhým rokem. Magazín Times označil rozhodnutí BMW vsadit na vodíkový pohon za potenciální “reputační risk”. Sériová výroba vodíkového auta totiž podle analytiků nasvědčuje tomu, že automobilka víc sází na rostoucí poptávku po alternativních pohonech do spalovacích motorů, než na rostoucí zájem o elektromobilitu.
Zastánci vodíkového pohonu naopak argumentují například tím, že nabíjení elektroaut je pro často cestující řidiče stále příliš pomalé, nebo že vodíková auta budou konkurenceschopnější v chladnějších oblastech, které nesvědčí výdrži baterie.
Záměry slavné mnichovské automobilky zatím nemají podporu centrálních německých úřadů. Tamní ministerstvo hospodářství plánuje dál daňově zvýhodňovat zejména elektromobily, hájí se tím, že to podpoří konkurenceschopnost německého automotive sektoru. Ten je — podobně jako celý evropský automobilový průmysl — pod tlakem levného dovozu čínských elektroaut. Díky nim se letos poprvé na evropský trh víc aut dovezlo, než kolik se jich z Evropy exportovalo.