Téměř 6 % nákladů za vytápění ušetřili účastníci prvního kurzu nové ČEZ Akademie. Společnost ČEZ Prodej spustila začátkem roku on-line ČEZ Akademii, která kombinuje odborné poradenství s pravidelným vyhodnocováním dosažených úspor. Během čtyř měsíců dostalo pozvání do ČEZ Akademie 1,4 miliony zákazníků, kdo se do programu zapojil, měl šanci ušetřit.
V pilotním on-line kurzu Jak ušetřit za vytápění v rámci nového projektu ČEZ Akademie mělo možnost svou spotřebu od začátku roku pravidelně vyhodnocovat přes 8 tisíc účastníků. Díky pravidelným samoodečtům jim ČEZ každý měsíc vyhodnotil, zda šetří oproti minulému roku a oproti ostatním účastníkům kurzu. Účastníci dosáhli úspory téměř 6 % i po zohlednění vlivu počasí.
„Zákazníci chtějí šetřit a očekávají, že jim s úsporami poradí právě jejich dodavatelé energií. Náš webový portál Šetřím.cz využily už přes dva miliony zákazníků. Navazující ČEZ Akademie jde ještě víc do hloubky a každou oblast – od vytápění, přes tepelná čerpadla či fotovoltaiky, až po poradenství v oblasti dotací či placení záloh – pokrývá skutečně zevrubně. Do Akademie jsme zapojili nejen naše přední odborníky, ale i externí experty, tak abychom zákazníkům nabídli skutečně kvalitní poradenství,“ vysvětluje Tomáš Kadlec, generální ředitel ČEZ Prodej.
Pro ČEZ Akademii vzniklo již 19 webinářů, kde zákazníci uvidí praktické ukázky realizace konkrétních doporučení, podívají se k jiným zákazníkům, kteří úsporná opatření již realizovali, a přední odborníci je upozorní, na co si dát při realizaci pozor. Webináře postupně přibývají na web www.cezakademie.cz a k domácnostem se dostanou i prostřednictvím pravidelných newsletterů a na sociálních sítích.
Z průzkumu veřejného mínění realizovaného agenturou IPSOS vyplývá, že informace o tom, jak efektivně ušetřit na energiích, očekává od svého dodavatele 59 % lidí. Formát ČEZ Akademie, kde lidé získávají poradenství formou pravidelných webinářů a mohou pokládat dotazy přímo odborníkům, považuje za správný 95 % zákazníků ČEZ.