Petrochemický průmysl v Evropě plánuje velké investice do vodíkových a bioplynových projektů. Pomůžou mu snižovat uhlíkovou stopu, všímá si agentura S&P Platts.
V investicích hraje klíčovou roli poptávka odběratelů paliv. Roste totiž počet ropných společností, které spolupracují s provozovateli leteckých linek nebo letišti na zapojování udržitelných leteckých paliv. Posledními takovými případy je italská společnost Eni a provozovatel letiště v Miláně.
Nákladní přepravce Unifeeder plní své první zásobníky 100% bioplynem, který odebírá od společnosti Varo z nizozemské stanice v Rotterdamu. Kontrakt přispěl k rostoucímu objemu biopaliv uskladněných v Rotterdamu a dostupné palivo dál podporuje dekarbonizaci mezi přepravci.
S uhlíkovou stopou pomáhá i recyklace
Britský petrochemický výrobce Ineos zase hledá cesty ke snižování emisí skrze recyklaci a sekundární využití materiálů. Přišel s vlastním řešením přepravních obalů na syntetické pryskyřice. Až 30 % použitých materiálů v obalech je recyklovaných, daleko nad limitem daným britskými zákony.
A úspěch slaví i výrobce “zelené” nafty, finská společnost Neste. Za rok 2021 prodala přes 3 miliony megatun této udržitelné verze paliva, asi o 55 000 megatun víc než v roce předchozím.