V zemích EU je k dispozici 786 713 veřejných dobíjecích bodů, v Česku pak počet veřejných dobíjecích bodů dosáhl téměř 5,5 tisíce. Přibývá i elektroaut: od ledna do července bylo v Česku registrováno téměř 5000 vozů, meziročně o 43,4 % více. Vyplývá to z aktualizovaných informací webu Čistá doprava.
Ačkoliv celková čísla vypadají impozantně, při bližším pohledu jsou patrné velké regionální rozdíly. Z celkových více než 780 tisíc veřejných dobíjecích bodů je skoro 60 % v pouhých třech státech: v Nizozemí (21,4 %), Německu (18,5 %) a Francii /18,4 %). Zatímco tam si řidiči užívají komfortní čistou mobilitu, jinde infrastruktura pořád vázne.
Například v Česku je asi jen 5,5 tisíce veřejných dobíjecích bodů, což nás řadí na 18. místo v EU (ve spodní třetině). Nedostatečná infrastruktura pro dobíjení jednak komplikuje jízdu, jednak se promítá i do cen dobíjení – při malém počtu stanic totiž mezi provozovateli nefunguje dobrá konkurence.
Situace v Česku se ale zlepšuje a ve srovnání s okolními zeměmi má šanci ještě západní země dohnat. Při přepočtu na automobil je na tom Česko (5,3 BEV na dobíjecí bod) srovnatelně s Polskem (7,6 BEV/DB), ze zemí V4 je na tom výrazně hůře Maďarsko (13,7 BEV/DB) a naopak podstatně lépe Slovensko (3,5 BEV/DB).
Důležité bude i přizpůsobit výkon dobíječek. Ze všech provozovaných veřejných dobíjecích bodů v Česku bylo 3 955 běžných (72,1 % AC), 1 150 výkonných s rychlým dobíjením (21,0 % DC do 149 kW) a 377 vysoce výkonných s velmi rychlým dobíjením (6,9 %).