Údržba a provoz elektromobilu je oproti běžnému vozidlu se spalovacím motorem při správné péči levnější až o 70 %. Cenově se navíc tyto dvě kategorie vozů stále více přibližují. V současnosti už také není problém nalézt místo, kde ekologicky šetrné vozidlo dobijete. U rychlonabíjecí stanice to potrvá jen pár desítek minut, z běžné zásuvky několik hodin.
Je tomu zejména proto, že pod kapotou elektromobilu nenajdete většinu součástek, které promazávají benzínové a naftové motory. Nachází se tam baterie, jejíž údržba je výrazně jednodušší. I tak je ale důležité vědět, jak se o baterii správně starat, aby si svoji kapacitu udržela co nejdéle.
Odborníci doporučují odpojit baterii od nabíjecí jednotky či zásuvky v okamžiku, kdy je plně nabita. Zbytečné „nabíjení“ již plné baterie zvyšuje její teplotu a tím zkracuje životnost tohoto zařízení. Proto v sobě mají moderní baterie zabudovaný systém správy baterie, který by ji měl ochránit.
Dále je vhodné nenechat baterii zcela vybít, ale připojit do sítě v okamžiku, kdy v ní zbývá ještě 20 % energie. Aby někteří z výrobců zabránili jejich přílišnému vybití, baterie dokonce „uzamykají“. Například Ford začal u svých elektromobilů uvádět takzvanou použitelnou kapacitu baterie, která toto omezení zohledňuje.
V neposlední řadě se doporučuje baterii co nejvíce dobíjet na takzvaných AC stanicích. Ty jsou sice pomalejší než DC stanice, jejichž výkon přesahuje 20 KW, ale k baterii jsou šetrnější. Je tedy dobré zvážit, kdy se vyplatí časová úspora rychlého nabití a kdy je lepší si chvíli počkat, ale prodloužit životnost baterie. Zároveň se nedoporučuje často nechávat plně nabité auto delší dobu stát.
Elektromobil se dá snadno nabít přes noc z běžné domácí zásuvky, ale je lepší si ji pro tento účel speciálně uzpůsobit. Tato možnost je pak vhodná v době, kdy majitel vozu odjíždí například na dovolenou. V takovém případě se doporučuje nastavit kapacitu nabíjení na 50 % a nechat baterii připojenou. Využít se dá i síť veřejných nabíjecích stanic, které se dají snadno najít na speciálních mapách.