USA plánují rozsáhlé investice do stavby veřejných elektronabíječek. Vláda chce, aby od sebe dobíjecí stanice byly vzdálené maximálně 50 mil, umožňovaly rychlonabíjení a nestály dál než míli od významné dálnice.
Cílem investičního opatření je také povzbudit soukromé společnosti, aby nabízely služby dobíjení ve standardizované kvalitě, tak, aby u nich mohly “tankovat elektřinu” všechny existující modely elektroaut a jiných bezemisních vozidel.
Ve státech totiž existují dálnice, kde je dobíjení přístupné pouze uživatelům vozů od americké automobilky Tesla. USA zároveň chce, aby se v roce 2030 prodávala polovina nových vozů na bezemisní pohon. To je jedna z hlavních motivací pro stanovení technologicky neutrálních standardů na nových nabíjecích stanicích. Podobou regulaci nedávno představila i Evropská unie.
Vládní kabinet USA chce také mobilizovat veřejné i soukromé prostředky tak, aby jejich prostřednictvím usnadnil naplnění emisních závazků, ke kterým se země zavázala. Dohromady má jít o 50 miliard dolarů v nejbližších pěti letech. Na těchto prostředcích tak do značné míry závisí některé projekty, ke kterým se spojené státy zavázaly v Latinské Americe. Týkají se hlavně společného rozvoje obnovitelných zdrojů, pro které v jižněji položených státech jsou výhodnější podmínky.