V roce 2030 bude po světě jezdit okolo 240 milionů elektroaut. To bude vyžadovat nové zdroje energie, stejně jako změny v distribuční a přenosové soustavě. Analýza Světové banky ukázala některá opatření, která mohou přechod na bezemisní dopravu usnadnit.
Jsou to například chytré dobíječky, které umožňují obousměrný tok elektřiny. Díky nim by se totiž spotřeba elektřiny mohla snáz optimalizovat podle momentálních potřeb sítě. Podobně by v některých částech světa mohly fungovat stanice pro rychlou výměnu baterie. To se týká například Indie nebo dalších zemí, kde jsou populární motorky a malá vozidla.
Velkou roli hraje také rozmístění dobíjecích stanic a úložišť energie. A konečně i samotná konstrukce elektrovozů může sehrát zásadní roli. Nedávná studie v zemích Blízkého Východu a severoafrických státech ukázala, že efektivnější systém klimatizace může snížit spotřebu elektřiny o 7 až 30 % podle konkrétních teplotních podmínek v dané zemi.