V polovině srpna obdržel švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo první bezuhlíkovou ocel na světě. Jedná se pouze o zkušební provoz a mediální senzaci, ale Volvo tvrdí, že si objednalo dost ekologické oceli pro zahájení výroby nové flotily vozidel.
HYBRIT, neboli Hydrogen Breakthrough Ironmaking Technology, bylo možné zrealizovat jen díky společnému podniku švédského oceláře SSAB, státní energetické společnosti Vattenfall a státní těžební společnosti LKAB.
Jedná se o jeden z prvních projektů na světě, který se v pilotním závodě ve městě Luleå na severu Švédska pokusil využít obnovitelný vodík k výrobě ekologické oceli, a zdá se, že úspěšně. Plná komerční výroba je plánována od roku 2026. A vzhledem k tomu, že SSAB v současnosti produkuje 10 % švédských emisí uhlíku vlastními silami, mohly by být důsledky tohoto kroku obrovské.
Podobný projekt ve Švédsku připravuje ještě společnost H2 Green Steel, která by chtěla spustit čistou výrobu oceli, spojenou i s produkcí potřebného vodíku, v roce 2024.