Elektromobilita

Škoda Auto připojila uživatele Powerpass do sítě dobíječek energetických firem

Dobíjení elektroaut je v Česku zase o něco snazší. Škoda Auto totiž připojila své zákazníky k sítím dobíječek, které provozují největší tuzemské energetické firmy. K dispozici je pro ně přes 2000 nabíjecích bodů.

Před rokem uvedla Škoda Auto na tuzemský trh jednoduchou a chytrou možnost dobíjení elektrifikovaných vozů prostřednictvím celoevropské služby Powerpass. Později se k ní přidala i podporovaná platforma pro flotilové zákazníky Chargee. Uživatelé těchto služeb dnes mohou své vozy dobíjet v sítích největších českých energetických společností, což zahrnuje více než 90 % veškerých v současnosti existujících nabíjecích bodů v České republice. 

Pokračujeme ve zpřístupňování elektromobility stále širšímu okruhu zákazníků. Za významný milník na této cestě považuji skutečnost, že nabíjecí infrastruktura všech nejvýznamnějších energetických společností je nyní plně kompatibilní s našimi produkty. Znamená to, že majitelé elektrifikovaných vozů Škoda je mohou snadno nabíjet mimo jiné v sítích ČEZ, E.ON, Innogy, Polyfazer i PRE,“ vysvětluje Miroslav Holan, vedoucí rozvoje prodejní sítě tuzemského zastoupení společnosti Škoda Auto. 

 

Ceny se řídí tarifem, a ten zas tím, jak jezdíte

Měsíční vyúčtování Powerpass je v současnosti k dostání se třemi tarifními modely, a to s ohledem na zákaznický způsob využívání elektrifikovaných modelů. V základním tarifu Charge Free zákazník neplatí měsíční poplatek a je vhodný zejména pro majitele plug-in hybridních vozů, případně pro ty, kteří nenabíjí tak často.

Při dobíjení u rychlonabíjecích stanic sítě Ionity platí 21,00 Kč za kWh, při dobíjení střídavým proudem (AC) je cena 12,00 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 15,00 Kč/kWh. Pro řidiče jezdící zejména po městech a jejich okolí slouž tarif Simply Charge, u kterého činí základní měsíční poplatek 105 korun. Na ostatních veřejných dobíjecích místech se bude při dobíjení střídavým proudem (AC) platit 7,50 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 11,50 Kč/kWh. 

Řidiči využívající elektromobil naplno na dlouhých cestách po celé Evropě a využívající často dálnice mohou využít tarif Charge Faster. U něj je základní poplatek 300 korun měsíčně. Náklady spojené s dobíjením se sníží na 8,20 Kč/kWh v síti Ionity a na 6,00 Kč/kWh (AC) a 10,00 Kč/kWh (DC) u dobíjecích stanic ostatních poskytovatelů.

Pro majitele nových vozů Enyaq iV jsou ceny pro první rok užívání 80 Kč měsíčně za tarif Simply Charge a 250 Kč měsíčně za tarif Charge Faster. Vyúčtování probíhá pohodlně jednou za měsíc. 

Veřejná nabíjecí infrastruktura v České republice je už dnes z pohledu počtu nabíjecích stanic relativně robustní. Aplikace Powerpass a Chargee aktuálně nabízí více než 2 000 nabíjecích bodů, před rokem to přitom bylo jen zhruba 650. 

CHCETE DOSTÁVAT články, nové díly podcastu a přehledy do mailu? Napište se do našeho newsletteru a nic vám neuteče.

Novinky v oboru