V polovině února se v mladoboleslavské Škodovce začne vyrábět nový Enyaq Coupé. Model odhalený při představení koncem ledna na první pohled zaujal svou zářivě zelenou barvou.
“Coupé by měla podle našich odhadů tvořit zhruba 30 procent prodejů Enyaqu,” uvedl při představení vozu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto.
V prodeji bude do poloviny tohoto roku jen sportovní verze Škoda Enyaq RS, dosud nejvýkonnější model této značky. Jahn očekává, že podíl této verze na celkových prodejích bude mezi 10-20 %.
Enyaq Coupé je model na bázi modulární platformy pro elektromobily společnosti Volkswagen, jediný model takového druhu, který se nevyrábí v Německu. Platforma umožňuje technologicky unikátní možnost konfigurace proporcí a designu karoserie.
České ceny ještě neznáme
Zástupci Škodovky cenu při představení neuvedli, německá média ale pracují s informací, že by cena sportovní verze RS měla začínat na 1 300 000 Kč a základní kolem 1 000 000 Kč. Není ale jasné, zda německé zdroje započítaly výši podpory ze strany tamních úřadů. Na pořízení elektromobilu se totiž v Německu vztahuje veřejná podpora.
Model Enyaq Coupé dál posouvá pohodlí cestujících, díky umístění baterie má celkově větší prostor, zavazadlový prostor v objemu 570 litrů je jen o 15 litrů menší než v případě Enyaqu na konvenční pohon. Model má dojezd až 545 kilometrů, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 vteřiny a maximální rychlost 180 km/h. Rychlodobíjení baterie z 10 na 80 % trvá pouhých 29 minut, klasické nabíjení přes wallbox nebo dobíjecí stanici pak šest až osm hodin.
Škoda Auto plánuje do roku 2030 prodávat 50 až 70 % vozů na elektrický pohon. V současnosti pracuje na vývoji dalších tří elektromobilů.